Vypravěčské linky


Každý sníme o něčem jiném. Někdo o dobrodružství, někdo o přátelství, někdo o kvalitně placené kariéře…

Ve světě Snových Plání se setkáte s nespočtem různých snů, ale jen jeden z nich vás bude, pod vedením zkušeného vypravěče, provázet celou hrou.


Jako každý rok se náš larp bude skládat z hlavního příběhu, který je pro všechny postavy společný, a Vypravěčských linek, ve kterých najdete osobnější příběhy, propojení postav a specifickou náplň hry v závislosti na tématu linky.

Každá linka se skládá z krátkého popisu příběhu a několika klíčových slov doplněných čísly. Číslice vyjadřují, v jaké míře se s danou věcí v této lince setkáte. Číslice 1 znamená „téměř vůbec“ a číslice 5 „opravdu hodně“.

Jednotlivé atributy:

Akce – fyzické aktivity, jako např. boj, běh lesem atd.
Přemýšlení – vyšetřování, luštění indicií, šifry atd.
Vztahy – provázání postav ve skupině, jejich minulosti, emoce atd.
Časová náročnost – jak moc časově náročný obsah linka má. Čím nižší je číslo, tím snazší bude odskočit si na jiný program Letních Kempů, nebo se v rámci larpu věnovat i něčemu jinému.

Jakmile pak budete u svého Vypravěče, bude to právě on (nebo ona, někdy i oni), kdo vám pomůže s tvorbou postavy a zasazením vaší postavy do našeho příběhu.

Přihlašování do vypravěčských linek je otevřeno!

Přihlašovací formulář —> ZDE

V dotazníku máte prostor nám povědět jak rádi byste hráli kterou linku, s kým byste rádi byli ve stejné skupince a  témata, kterým se chcete v larpu vyhnout (například proto, že jsou pro vás citlivá či nepříjemná).


Příběhy z plání snů

Bukanýři Morfeových plání

Vypráví Atlan

Svoboda, dobrodružství, profit. To je váš obchodní model, se kterým se pohybujete ve snění. Pojí vás touha cestovat mezi sny a společný pocit identity. Jste PIRÁTI! Yarrr!

K obsahu: Styl linky je v podstatě romantizovaný, klidně lehce ironický. Nehrajete žádné realistické hrdlořezy, naopak spíš „hollywoodský sen o pirátech“. Koncepty nejsou předepsané, ale musejí obsahovat propojení postav a pro každého vlastní funkční důvody, proč se přidal k bukanýrům.

Linka je spojená s vyráběním věcí, je nenáročná na čas a disponuje špetkou nepovinné zápletky.

Akce: 2
Přemýšlení: 3
Vztahy: 2
Časová náročnost: 1


Z vlastní hlavy

Vypráví Bebe

Theo je jedním z nejlepších snoplavců na světě. Má nemalý podíl na vývoji sdíleného snění, kontroverzní pověst v bdělém světě a unikátní způsob jak snít. Do plání snů dokáže promítnout několik verzí sebe sama zároveň. Každá z nich je rovnocennou, ale odlišnou částí komplikované mysli jediného snoplavce. Každá představuje jinou část rozporuplné osobnosti, která drží pohromadě pouhou silou vůle. A pokud ztratí kontrolu, síla jednoho z nejlepších snoplavců na světě se může stát hrozbou pro něj i celé pláně. 

Postavy v této lince budou výplodem jedné mysli, která skrz ně promítá čím chce být, čím si myslí, že je, čím se bojí stát a jak se zdá ostatním. Spolu budou řešit vzpomínky, plány a sny člověka, který má výjimečný talent, ale obyčejné lidské problémy. Žádná postava není to jediné „skutečné já“. Existuje vůbec něco takového?

Akce: 3
Přemýšlení: 3
Vztahy: 4
Časová náročnost: 3


Chceme právě tebe! – DreamIT s.r.o.

Vypráví Ficho a Žofka

Jsme DreamIT a hledáme nové Dreamery do týmu!* Pojď s námi dělat na experimentu ve spolupráci s naším partnerem SyFy+. Udělat dneska Sci Fi trhák je skoro nemožný. Všechny skvělé nápady už někoho napadly. Sny jsou ale zdroj nekonečné inspirace. Jako Dreameři budete u zrodu filmových trháků na úplně jiném levelu! Nemáte jako snoplavec zkušenosti? Nevadí, s naší průkopnickou technologií vám pomůžeme odemknout váš plný potenciál!**

*Účastník experimentu je dobrovolníkem za finanční kompenzaci vyplacenou po úspěšném dokončení experimentu.
**Společnost DreamIT nenese právní odpovědnost za následky dlouhodobého užívání delyria.

Tato vypravěčská linka bude pojata velmi odlehčeně a komediálně. Určitě to není linka pro hráče, které zajímá dramatická hra plná velkých tajemství. Postavy budou předepsané jen minimálně, abyste si je mohli vytvářet primárně sami.

Akce: 4
Přemýšlení: 1
Vztahy: 1
Časová náročnost: 1


Přetržená nit

Vypráví Itusa

Jako bohatá oáza v rozpálené poušti, jako pevná kotva v rozbouřeném moři, takový je Uzel v rozmanitém Snění. Vznikal pod vašima rukama a nebylo to snadné. Někteří z vás se sem ve svých snech vracíte už dlouhé roky – a stojí to za to. Uzel prosperuje, vzkvétá a láká snoplavce z širokého okolí, aby jim nabídl zázemí, informace a bránu do hlubokých snů.

Pýcha ale předchází pád a záhadné zmizení správce zdejšího archivu vytváří praskliny na zdání perfektně operující základny. Co se skrývá pod povrchem? Nenechte vaše životní dílo upadnout!

Částečně předepsané postavy, vyšetřování, vztahy a konflikty, trocha komedie a ideálně i nějaké reálné budování základny.

Akce: 2
Přemýšlení: 4
Vztahy: 4
Časová náročnost: 3


Za čest a slávu!

Vypráví Peldric

Kdo by nechtěl být hrdinou? Kdo by nechtěl pomáhat potřebným a zachraňovat ty, kterým štěstěna nepřála? Vždyť touha pomáhat a vzdorovat nepřízni osudu je stará jako svět sám. A teď si představte – co takhle o tom ještě snít!
Stejně jako mnozí tam kdesi v realitě, i vy máte ve Snění své poslání. Vždyť sama Čarodějnice vyšla z Lesů a předala vám Prapor Věků – a tak se zrodila Družina. Spojeni minulostí a pevnými pouty přátelství procházíte Sněním a na každém kroku potíráte zlo démonického knížete Inferna. Jeho služebníci a lsti vás nezastaví! Ačkoliv popáleni, znovu a znovu vstáváte – vždyť s vaší obětí a odvahou bude Snění i realita sama lepší.
…A copak někdo hledí na rány, které vás zraňují? Na bolesti, které je stále víc? Na cáry, které zbývají z kdysi bělostného praporu? Na otázky a pochyby, které se rodí kdesi v nitru duše? Ne! To je jen mámení plamenného knížete.
A vy vytrváte. Jeden pro druhého. Pro ostatní potřebné. Za čest a slávu!

Epicky laděný příběh s temnějším podtextem, který nabízí hraní vztahů ve skupině, případné nesváry a pochybnosti, postupné odhalování tajemství… Příběh, který však zároveň mluví o síle přátelství, víře v sebe sama a moci změnit vlastní osud. Postavy budou částečně dané, zároveň ale zbude široký prostor pro vlastní snovou fantazii. Vztahy a případné nesváry ve skupině by měly být pro hráče zábavou, ne nudnou nutností. A ačkoliv se to snad zdá, nemusí jít o typickou fantasy družinku!

Akce: 3
Přemýšlení: 3
Vztahy: 5
Časová náročnost: 4


Nezvaní hosté

Vypráví Půlnočnice

„Můžou skutečně sny léčit?“ ptali se vás na sympoziu.
„Rozhodně ano,“ odpovídali jste jim. „Kde lépe léčit klientovu duši, než přímo v napojení na jeho nevědomí, ve snu? Snová terapie má obrovský potenciál a pod taktovkou zkušených Snoplavců může být obzvlášť účinná při práci s traumatem.“
Tolik plánů. Tolik snahy pomáhat druhým.
Jenže pak se něco pokazilo a přišli ti nezvaní hosté. Odkud přišli? Co jsou vůbec zač? A proč neustále přebírají vládu nad vašimi snovými těly?

Hráči a hráčky této linky budou pracovat se specifickou mechanikou – jejich postavy totiž pronásleduje a občas posedá skupina „nezvaných hostí“. Často dostanete informaci o tom, že vaši postavu posedla cizí entita a budete mít za úkol chvíli hrát někoho úplně jiného – vlastně takové CP.
Skupina je vhodná spíš pro zkušenější hráče a hráčky. Pro ty, kdo si užijí hraní většího množství (velmi různorodých) rolí. Pro ty, koho baví konverzace a morální dilemata. Pro ty, kdo nepotřebují vždycky vyhrávat a jsou připravení na to, že sami sobě budou házet klacky pod nohy. Konec konců – sami budete hrát svoje antagonisty.

Čeká vás příběh o tajemstvích, lidském nevědomí, duševní křehkosti i síle a trochu taky o ovečkách, o kterých sníme.

Akce: 1
Přemýšlení: 3
Vztahy: 5
Časová náročnost: 3


The Big Sleep

Vypráví Sombra

Ve snech se občas ztrácejí věci, vzpomínky nebo lidé. A proto jste tu vy. Jste detektivové drsné školy, s pistolí v podpažním pouzdře, kloboukem hluboko do čela a cynickými hláškami – nebo naopak s elegantním kloboučkem a smyslně nalíčenými rty ve stylu femme fatale. Vaše detektivní kancelář „Big Sleep“ je skvělé místo pro lidi, kteří v bdělém světě nikam nezapadají – ale jsou schopní a dostatečně odhodlaní. Co všechno dokážete najít? Co všechno jste ochotni ztratit?

K obsahu: Hra je vysoce kooperativní. Je zaměřená hlavně na interakci mezi postavami, atmosféru noir a hard-boiled detektivky, kde si po dohodě s Vypravěčem vyberete nějaký noirový archetyp a na jeho základě si vytvoříte postavu. (Včetně individuální možnosti play-to-lose.) Vyšetřování také bude spíše Marlowovské (jste na správné stopě, když vás někdo zmlátí) než Holmesovské.
V lince se může vyskytovat jistá míra mystiky, na níž se Vypravěč s hráči domluví.

Akce: 2
Přemýšlení: 2
Vztahy: 4
Časová náročnost: 3


Gloria perdida

Vypráví Yasha

Snové pláně jsou rozlehlé a o nebezpečí na nich není nouze. Monstra vylézající z nočních můr rozsévají strach všude tam, kam vstoupí. A v Rompe Huesos, snu zlámaných kostí, tomu není jinak. Anebo ne? Existuje tu jedna malá vesnička, jejíž obyvatelé se prý nebojí ani samotné smrti. Místní jí říkají Sin Miedo a po celém snění je známá jako domov těch nejodvážnějších bojovníků na celých pláních – slavných Buceadores, kteří se beze strachu vrhají do náruče Limba. Vědí totiž, že díky amuletům z dílny bruja Sabia je jejich spolubojovníci vždy bezpečně najdou.

Vesnice pod vedením náčelníka Solída přijímá kontrakty na lov těch nejsilnějších monster, dopadení těch nejhorších kriminálníků a ochranu toho nejcennějšího majetku. Alespoň tomu tak bylo, dokud se nestalo něco nemyslitelného – nejudatnějšího válečník Valiante zrušil kontrakt na Massacooramaana a zmizel neznámo kam. Pověst Sin Miedo byla poskvrněna a přísun kontraktů se zastavil.

Od té doby vesnice skomírá. Náčelník Solído proto rozhodl, že zástupci Valienteho rodu musí odhalit, co se stalo a vrátit vesnici její ztracenou slávu.

Akce: 5
Přemýšlení: 3
Vztahy: 2
Časová náročnost: 3